Κείμενο: Μαρία Βασιλοπούλου
Το «Taste Lemnos», ένα νέο site γαστρονομικού τουρισμού αποκλειστικά για τη Λήμνο, μας καλεί να περιηγηθούμε σε αμπελώνες, οινοποιεία, ελαιώνες και να γνωρίσουμε καλύτερα τον τόπο και τους ανθρώπους του.
Μια μεγάλη πεδιάδα είναι η Λήμνος, χωρίς ποτάμια, δέντρα και βουνά, εκτός από ένα μικρό τμήμα της. Είναι το νησί του Ηφαίστου και των Καβείριων μυστηρίων, των αμπελιών και των εξαίρετων σιτηρών. Φημίζεται δε ιδιαίτερα για τη μοναδική ποικιλία σταφυλιού «Καλαμπάκι» ή «Λημνιό».
Οι κάτοικοι μαγειρεύουν το χταπόδι με βαλσαμικό, τρώνε αρνάκι με φλομάρια και μελίπαστο (τοπικό τυρί από αιγοπρόβειο γάλα) με θυμαρίσιο μέλι και φρέσκια μαντζουράνα. «Ψήνουν» τον καφέ τους κατά προτίμηση σε πήλινο μπρίκι και τον συνοδεύουν με βενιζελικά -γλυκάκια σαν φοντάν με αμύγδαλο ή καρύδι και γλάσο βανίλιας-, ενώ σε κάθε κάλεσμα ή γιορτή προσφέρουν τους σαμσάδες, σιροπιασμένα ρολάκια με φύλλο και σουσάμι. Ολα αυτά είχαμε την ευκαιρία να τα δοκιμάσουμε στην πρόσφατη επίσκεψή μας, έπειτα από κάλεσμα του «Τaste Lemnos» (www.tastelemnos.gr), ενός καινοτόμου site γαστρονομικού τουρισμού μέσα από το οποίο προτείνονται συγκεκριμένες δραστηριότητες στους επισκέπτες, με στόχο την καλύτερη γνωριμία τους με τον τόπο, τους ανθρώπους και τα προϊόντα τους. Οι δραστηριότητες αυτές, που καλούνται «βιωματικές εμπειρίες», περιλαμβάνουν απόσταξη τσίπουρου, επισκέψεις σε οινοποιείο, εργαστήρι κεραμικής αλλά και ξενάγηση στον πρώτο και μοναδικό ελαιώνα του νησιού. Ετσι γνωρίσαμε την Ντίνα, τη Ρένα, τον Τάσση, την Πωλίνα, τη Σόφη και τον Νάσο -όλοι τους Λημνιοί-, από τους ανθρώπους που δεν προσπερνάς εύκολα, που έχουν να σου πουν και να σου μάθουν πολλά, που συμπαθείς και που τελικά τους σκέφτεσαι σαν φίλους, σαν δικούς σου ανθρώπους.
Οικοδεσπότης και ξεναγός μας ο 23χρονος δημιουργός του «Τaste Lemnos» Αλέξανδρος Αλεξάνδρου, ο οποίος, χάρη σε αυτό το πρόγραμμα, ήρθε πρώτος στο διαγωνισμό «Launching People» της Samsung, στην κατηγορία «Παράδoση και Ανάπτυξη». Ευγενής, πρόθυμος και φιλικότατος, κατάφερε αυτό που άλλοι, πιο έμπειροι από αυτόν σε θέματα γαστρονομικού τουρισμού και τουριστικού μάρκετινκ, ακόμα συζητούν: να μας κάνει να γνωρίσουμε καλύτερα το νησί του μέσα από τη γαστρονομία του δημιουργώντας ένα πλαίσιο βιωματικών διακοπών. Οπως εύστοχα παρατηρεί και ο ίδιος, «ύστερα από πολλά χρόνια ίσως να μη θυμάστε την ποικιλία “καλαμπάκι”, όμως δεν θα ξεχάσετε ποτέ την Πωλίνα, που σας μίλησε με τόση αγάπη και ενθουσιασμό γι’ αυτήν».