Δεν είναι σε πολλά πράγματα η πατρίδα μας πρώτη στον κόσμο, και δη σε πράγματα θετικά. Κάπου όμως έχουμε κι εμείς μια πρωτιά: στην κατά κεφαλήν κατανάλωση ελαιολάδου. Κάπου έχουμε μια πλεονασματική παραγωγή που εξάγεται, και μάλιστα σε δύσκολες συνθήκες διεθνούς ανταγωνισμού. Με πολύ κόπο και προσωπικούς αγώνες, χωρίς καμία κρατική ενίσχυση, το ελληνικό ελαιόλαδο κερδίζει τη μάχη του ονόματος.
H παγκόσμια αγορά έχει αρχίσει να αντιλαμβάνεται ότι η Ελλάδα παράγει το ίδιο καλό, αν όχι καλύτερο, ελαιόλαδο με τις άλλες μεσογειακές ελαιοπαραγωγούς χώρες. Υστερούμε στο μάρκετινγκ και στις ποσότητες, αλλά δεν υστερούμε καθόλου ως προς την ποιότητα. Αυτή η ελληνική κατάκτηση «κινδύνευσε» με την πρόταση του ΟΟΣΑ να επιτραπεί η νόμιμη νοθεία. Δηλαδή να «νοθεύεται» νομίμως το ελαιόλαδο με σπορέλαια και να διατίθεται σε πολύ ελκυστικότερη τιμή. H κυβέρνηση κατ’ αρχάς υιοθέτησε την πρόταση, αλλά ευτυχώς μετά τη γενική κατακραυγή του κόσμου της ελαιοπαραγωγής κυρίως, αλλά και επιστημόνων και προσωπικοτήτων, εγκαίρως την απέσυρε.
Αντιθέτως, ο ΟΟΣΑ πρότεινε να νομοθετηθεί η χρήση εμφιαλωμένου αγνού παρθένου ελαιολάδου στα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία. Δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε γιατί αυτό θα ήταν σωτήριο για το ελληνικό, επώνυμο ελαιόλαδο.
Θα έδινε τεράστια ώθηση στην ελαιοπαραγωγή, εγγυημένη κατανάλωση και την καλύτερη διαφήμιση για την ποιότητα των ελληνικών ελαιολάδων μέσω των εκατομμυρίων τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα. Μέσα από αυτό επίσης όλο και περισσότεροι παραγωγοί θα τυποποιούν το προϊόν τους και έτσι θα έχουμε παράπλευρα οφέλη και ως προς τις θέσεις εργασίας και την τοπική οικονομία. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Ισπανός υπουργός Γεωργίας υιοθέτησε αμέσως την πρόταση. Ετσι στην Ισπανία, αντί για αμφίβολης προέλευσης ελαιόλαδα στο τραπέζι, ο καταναλωτής, και κυρίως ο τουρίστας, θα έχει την ευκαιρία να δοκιμάζει το καλό ισπανικό ελαιόλαδο.
Ας τα σκεφτούν αυτά τα συναρμόδια υπουργεία και ας ακολουθήσουν το παράδειγμα των Ισπανών και των Ιταλών. Ας νομοθετήσουν την υποχρεωτική χρήση επώνυμου, τυποποιημένου έξτρα παρθένου ελαιολάδου στα ξενοδοχεία και τα εστιατόριά μας. Οι ξενοδόχοι και οι εστιάτορές μας ας αγκαλιάσουν την πρόταση, παρόμοια με αυτήν που ήδη οι ίδιοι προωθούν για το «ελληνικό πρωινό». Μόνο όφελος θα έχουν από τους ευχαριστημένους πελάτες, Ελληνες και ξένους.