Κείμενο: Μαρία Βασιλοπούλου
Οι foodies, τα άτομα δηλαδή, με μέσο όρο ηλικίας τα 33 και με «ζωτικό χώρο» το διαδίκτυο, ενημερώνονται για θέματα γαστρονομίας και αλληλεπιδρούν μέσα από τα social media. Μάλιστα, πλέον, είναι αυτοί που ορίζουν τις γαστρονομικές μόδες και τάσεις καθώς οι προτιμήσεις τους, αποτελούν γνώμονα για τη βιομηχανία του τροφίμου σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στην έρευνα της Sopexa, (Γαλλικό γραφείο επικοινωνίας και προώθησης Φαγητού, Ποτού και Life style με 26 γραφεία ανά τον κόσμο) με περισσότερες από 3.000 συμμετοχές, οι foodies θέτουν ως προτεραιότητες:
1. Την ικανοποίηση του ουρανίσκου τους
2. Το μοίρασμα αυτής της ικανοποίησης με τους συνδαιτυμόνες τους
3. Την υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής
Αφού οι προτεραιότητες αυτές των foodies αποτελούν και τα ισχυρά χαρτιά της ελληνικής κουζίνας, δεν είναι τυχαίο που την έφεραν στην 10 θέση, αφήνοντας πίσω κουζίνες όπως η κορεάτικη, η αμερικανική, η μαροκινή, η βραζιλιάνικη και η λιβανέζικη. Επίσης, οι ευρωπαϊκές κουζίνες της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Γαλλίας μπορεί να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των foodies αλλά αυτό προκύπτει και από την προσεκτική χάραξη μιας εθνικής στρατηγικής που εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες και έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν υψηλή δημοφιλία για τις εθνικές κουζίνες τους χάρη σε στοχευμένες ενέργειες προώθησης.
«Τα αποτελέσματα της έρευνας που αναφέρονται στην προτίμηση για την ελληνική κουζίνα δεν με εξέπληξαν» σχολιάζει η Διευθύντρια της Sopexa Ελλάδας, κυρία Βίκυ Κωστοπούλου «έχουμε στα χέρια μας θησαυρούς, ακόμα ανεκμετάλλευτους που με τον κατάλληλο σχεδιασμό marketing έχουν προοπτική να αυξήσουν εντυπωσιακά την παρουσία τους στις ξένες αγορές, να επεκτείνουν την παρουσία τους πέρα από τα ethnic δίκτυα και να μπουν στην καθημερινότητα των καταναλωτών στις μεγάλες διεθνείς αγορές».