Κείμενο: Μαρία Βασιλοπούλου
Χύμα ελληνικό μέλι από μικρούς παραγωγούς, από τον παππού ή τον θείο, μέσα σε δοχεία και τενεκέδες, προμηθεύονταν μέχρι τον προηγούμενο αιώνα τα ελληνικά νοικοκυριά για να χρησιμοποιήσουν στις μαγειρικές και στα γλυκά τους. Mέχρι το 1928, όταν δύο αδέρφια, ο Αλέξανδρος και ο Παναγιώτης Πίττας, έκαναν την πρώτη, μικρή σε μέγεθος, συσκευασία του θυμαρίσιου μελιού που προμηθεύονταν από τον Υμηττό και εμπορεύονταν με την επωνυμία Μέλι Υμηττού Αττική, ώστε να είναι εύκολη η διακίνηση και η μεταφορά του. Οι δύο επιχειρηματίες άρχισαν να προμηθεύονται μέλι και από την υπόλοιπη Αττική, εξ ου και η επωνυμία «Μέλι Αττική - Πίττας», που υπάρχει μέχρι σήμερα, αλλά και αργότερα από όλη την Ελλάδα, ταξιδεύοντας οι ίδιοι για να γνωρίσουν από κοντά τους παραγωγούς και να επιλέξουν το προϊόν. Εξωστρέφεια και πρωτοπορία Ενδιαφέρον και έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι οι συσκευασίες τους από τότε, το 1928, ήταν δίγλωσσες (στα Ελληνικά αλλά και στα Αγγλικά ή Γαλλικά), ενέργεια που αποδεικνύει την εξωστρέφεια των δύο επιχειρηματιών και μια βαθιά αίσθηση του μάρκετινγκ πριν ακόμα αυτό υπάρξει καλά-καλά ως όρος. Ακόμη και συσκευασία «easy pack» είχαν σκεφτεί σε μορφή σωληναρίου, για να μπορούν να το μεταφέρουν στην αρχή οι ορειβάτες και στη συνέχεια όλοι οι καταναλωτές: «Στην εκδρομή στο βουνό, στη θάλασσα, στο πικ-νικ, πάντα χρειάζεται κάτι γλυκό», έγραφε η αντίστοιχη διαφήμιση της εποχής. Ταυτόχρονα άρχισαν να λαμβάνουν μέρος σε διεθνείς εκθέσεις και να διακρίνονται με βραβεία ποιότητας, καθώς και να εξάγουν μέρος της παραγωγής τους.
Η δεύτερη γενιά, τα αδέλφια Αλεξάνδρα Πίττα-Χαζάπη και Γιώργος Πίττας.
Σε πρόσφατη επίσκεψη στο νέο εργοστάσιο της εταιρείας «Μέλι Αττική - Πίττας» στο Κρυονέρι είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τη δεύτερη και την τρίτη γενιά που έχει αναλάβει τα ηνία της επιχείρησης.
Οι ιδρυτές, Αλέξανδρος και Τάκης Πίττας, στο κατάστημά τους στην οδό Σωκράτους.
Αντί να επαναπαυθούν στις δάφνες τους, δημιούργησαν αυτή την κάθετη μονάδα με σύγχρονο εξοπλισμό τυποποίησης και συσκευασίας μελιού και με ειδικό τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας. Εμπλούτισαν την παραγωγή τους με χαλβά, λουκούμια, ταχίνι, υποβρύχιο και μαρμελάδες. Προμηθεύονται μέλι από 2.000 Ελληνες παραγωγούς, στηρίζοντας τον μελισσοκομικό κλάδο, τα προϊόντα τους βρίσκονται σε όλα τα σούπερ μάρκετ της χώρας και εξάγουν σε περίπου 40 χώρες σε όλο τον κόσμο. Αναλλοίωτη παραμένει η εμμονή τους στην ποιότητα αλλά και στη γεύση. Ο Γιώργος Πίττας μάλιστα, ο γιος του ιδρυτή Παναγιώτη, είναι ο πρώτος που κάθε πρωί δοκιμάζει το μέλι που πρόκειται να συσκευαστεί, γιατί, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, «είναι πολύ βασικό να καταφέρουν από ένα χαρμάνι μελιών από όλη την Ελλάδα να διατηρήσουν σταθερή τη γεύση που αναγνωρίζει ο καταναλωτής 85 και πλέον χρόνια τώρα».