Κείμενο: Μαρία Βασιλοπούλου
Μια οικογενειακή επιχείρηση της Ιταλίας, η Βarilla, γιoρτάζει φέτος τα 140 χρόνια της. Ξεκίνησε το 1877 από ένα μικρό μαγαζάκι στην Πάρμα και σήμερα είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ζυμαρικών στον κόσμο, έχει πάνω από 40 ετικέτες σαλτσών και 180 προϊόντα αρτοποιίας (μπισκότα, κριτσίνια κ.ά.). Η εταιρεία με το μότο «όπου υπάρχει η Barilla υπάρχει σπιτικό», για χάρη της οποίας ακόμα και ο «πολύς» Φεντερίκο Φελίνι σκηνοθέτησε διαφήμισή της και η διάσημη τραγουδίστρια Mίνα, στο ζενίθ της καριέρας της, πρωταγωνίστησε σε διαφήμισή της για τα ριγκατόνι, μας μύησε στον μαγικό κόσμο της ιταλικής κουζίνας. Καλεσμένοι των αδελφών Barilla, ξεναγηθήκαμε σε ένα από τα πιο σύγχρονα εργοστάσια ζυμαρικών στην Πάρμα, στο εργοστάσιο με τις διάσημες σάλτσες, αλλά και στα σιτοχώραφα. Ενημερωθήκαμε για το πρόγραμμα της Barilla «Good for you – Good for the planet» και μάθαμε για τις βελτιώσεις που έκαναν και συνεχίζουν να κάνουν στα προϊόντα τους.
Τα τελευταία πέντε χρόνια, λοιπόν, 220 προϊόντα Barilla έχουν σημαντική μείωση των επιπέδων ζάχαρης, λίπους και αλατιού, καθώς και αύξηση των φυτικών ινών και των αλεύρων ολικής αλέσεως, και το 78% των αυγών που χρησιμοποιεί στα ζυμαρικά και στις σάλτσες της είναι από κότες ελευθέρας βοσκής. Επίσης, μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα της Barilla αυξήθηκαν κατά 20% οι αποδόσεις των συνεργαζόμενων με την εταιρεία αγροτών, μείωσε κατά 30% τις εκπομπές αερίου και το 40% της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιεί η εταιρεία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Οι αδελφοί Barilla δεν αρκούνται σε αυτά και μας υποσχέθηκαν περισσότερες ενέργειες και λύσεις με σκοπό την ωφέλεια και των καταναλωτών, αλλά και του περιβάλλοντος