Κείμενο: Νένα Δημητρίου
Μια εκατοντάδα Έλληνες εξαγωγείς αγροδιατροφικών προϊόντων συναντήθηκαν στην Κρήτη, σε ένα επιχειρηματικό συνέδριο με υποψήφιους αγοραστές από το εξωτερικό, υπό την αιγίδα της Eurobank.
Hταν όλοι εκεί. Η αφρόκρεμα των Ελλήνων παραγωγών που εξάγουν. 70 Κρήτες και περίπου 30 από την υπόλοιπη Ελλάδα ολοκλήρωσαν 2.400 business to business συναντήσεις με 55 ενδιαφερόμενους αγοραστές από 22 χώρες. Με λίγο άγχος, με χαμόγελο, άλλοι με μεγάλες προσδοκίες και άλλοι με συγκρατημένη αισιοδοξία ήρθαν στην επιχειρηματική αποστολή Go International - Go in Crete, που διοργάνωσε για δεύτερη φορά η Eurobank.
Οι παραγωγοί βρέθηκαν μπροστά σε μια μοναδική συνθήκη: εκπρόσωποι της διεθνούς αγοράς είχαν έρθει στην Κρήτη περιμένοντας να τους συναντήσουν. Παραγωγοί ελαιολάδου, κρασιού, μελιού, αλεύρων, γαλακτοκομικών και φυσικών καλλυντικών, ανάμεσά τους και πολλοί βραβευμένοι παραγωγοί του «Γ». Ο Νίκος Τσατσαρωνάκης του κρητικού παξιμαδιού Μάννα, ο Βαγγέλης Γείτονας με το χέλι Άρτας, ο Θανάσης Κουκάκης με τα γαλακτοκομικά της ομώνυμης φάρμας από το Κιλκίς, η εταιρεία Κρι Κρι και άλλοι πόσοι που με τα ποιοτικά προϊόντα τους διατηρούν τη φήμη της χώρας μας στα ράφια της αλλοδαπής. Στόχος των περισσοτέρων ήταν η γνωριμία, δεν έχει σημασία αν θα επιτευχθεί η συμφωνία. Οι παραγωγοί έδειξαν ενδιαφέρον για τους εκπροσώπους εταιρειών στα Αραβικά Εμιράτα, στο Ιράν, στη Μέση Ανατολή, ενώ το ενδιαφέρον των αγοραστών κέντρισαν τα πιο σπάνια προϊόντα. Ο Άρης Μαρκαντωνάκης και ο Θανάσης Σακάς εκπροσωπούν τέσσερις κρητικές εταιρείες που εν μέσω κρίσης έγιναν cluster (συνεργατικός επιχειρηματικός σχηματισμός) για να επιβιώσουν. Μία από αυτές, οι Μύλοι Κρήτης, εξάγουν ήδη στο Ιράκ ένα αλεύρι αποκλειστικά για την παρασκευή κανταϊφιού. «Η εξειδίκευση μας πήγε εκεί», εξηγεί ο κ. Σακάς. Ο Radoslav Nikolof εισάγει κρασιά στη Βουλγαρία και ήδη συνεργάζεται με κτήματα στη Βόρεια Ελλάδα. «Στην οινογνωσία που διοργανώθηκε στην εκδήλωση από το Wines of Crete δοκίμασα Μαλβάζια και Βηλάνα. Με ενδιαφέρει η μοναδικότητα, οι γηγενείς ποικιλίες είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των ελληνικών κρασιών», υποστηρίζει. Οι περισσότεροι επαίνεσαν την πρωτοβουλία τόσο για την οργάνωση όσο και για την τοποθεσία διεξαγωγής. Δόθηκε βήμα στην περιφέρεια, στην Κρήτη, που όχι μόνο είναι αυτάρκης, αλλά και παράγει, εξάγει και φιλοξενεί κάθε χρόνο εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο.