Ζωτικής σημασίας η ανάγκη να μάθουν τα παιδιά να τρέφονται με λαχανικά, αλλά και γενικότερα να ακολουθούν υγιεινή και ισσοροπημένη διατροφή. Γράφει ο Nicholas Bakalar της «The New York Times».
Μπορεί να είναι απίστευτο αλλά είναι αληθινό. Οι ίδιες στρατηγικές εμπορικής προώθησης που χρησιμοποιούνται ώστε τα παιδιά να οδηγούνται στο να τρώνε εδέσματα πολύ ευτελούς διατροφικής αξίας (junk food) μπορούν να εφαρμοστούν για να προωθήσουν την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, όπως τουλάχιστον δείχνει μια πρόσφατη έρευνα.
Οι ερευνητές, για να καταλήξουν σε συμπέρασμα, χώρισαν δέκα δημοτικά σχολεία σε τέσσερις ομάδες. Στα σχολεία της πρώτης ομάδας, στο μπουφέ με τις σαλάτες της σχολικής τραπεζαρίας ανάρτησαν χαρτόνια που απεικόνιζαν χαρακτήρες με υπερδυνάμεις, τις οποίες είχαν λόγω της κατανάλωσης των λαχανικών. Στα σχολεία της δεύτερης ομάδας ανάρτησαν χαρτόνια με κάποιους τηλεοπτικούς χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων. Στα σχολεία της τρίτης ομάδας ανάρτησαν και τα δύο είδη χαρακτήρων και σε αυτά της τέταρτης δεν ανάρτησαν τίποτα. Αυτά τα σχολεία χρησιμοποιήθηκαν ως ομάδα ελέγχου. Οπως διαπιστώθηκε, από μόνοι τους οι τηλεοπτικοί χαρακτήρες των κινουμένων σχεδίων προκάλεσαν μια ισχνή αλλά ασήμαντη αύξηση της κατανάλωσης λαχανικών, αλλά στα σχολεία όπου αναρτήθηκαν οι χαρακτήρες με τις υπερδυνάμεις, 90,5% περισσότεροι μικροί μαθητές πήραν λαχανικά. Εκεί όπου αναρτήθηκαν και τα δύο είδη χαρακτήρων, ο αριθμός των μαθητών που έβαλε στο πιάτο του λαχανικά αυξήθηκε κατά 239,2%.
«Πολλοί υποστηρίζουν ότι το μάρκετινγκ είναι σατανικό», λέει ένας από τους συντάκτες της μελέτης ο Ντέιβιντ Ρ. Τζαστ, καθηγητής Εφαρμοσμένων Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο Κορνέλ. «Διαφωνώ. Είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν οι τακτικές μάρκετινγκ για να επιτύχουμε καλά πράγματα».
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη www.kathimerini.gr.