Η τιμή είναι το βασικό κριτήριο επιλογής στις αγορές προϊόντων
Ισχυρή τάση στην κοινωνία παραμένει ο λεγόμενος οικονομικός πατριωτισμός, όχι όμως επειδή οι καταναλωτές πιστεύουν ότι είναι καλύτερα τα ελληνικά προϊόντα, αλλά διότι η παραγωγή στην Ελλάδα διατηρεί ή και αυξάνει τις θέσεις εργασίας. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα της Kapa Research για τις καταναλωτικές τάσεις, η οποία παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που διοργάνωσε η δεξαμενή σκέψης «Ρεύμα» (με επικεφαλής τον πρώην υφυπουργό Ανάπτυξης κ. Αθ. Σκορδά) σε συνεργασία με την πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ.Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα, βασικό κριτήριο για την επιλογή των προϊόντων είναι η τιμή τους (49,5% των καταναλωτών), ακολουθούν η αξιοπιστία και η ποιότητα της μάρκας, ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης (25%), ενώ ένας στους πέντε επιλέγει βάσει του εάν το προϊόν είναι ελληνικό ή όχι.Πάντως, σε ό,τι αφορά τα τρόφιμα, η χώρα παραγωγής είναι πρωταρχικό κριτήριο, κάτι που δεν ισχύει για τα είδη προσωπικής υγιεινής, ένδυσης και υπόδησης. Σε αυτό παίζει ίσως ρόλο το γεγονός ότι αφενός είναι εξαιρετικά παραγωγικός ακόμη ο αγροτοδιατροφικός τομέας στην Ελλάδα, καθώς και ότι τα ελληνικά τρόφιμα και ειδικά τα νωπά διατίθενται σε σχετικά προσιτές τιμές.Διαβάστε περισσότερα στο www.kathimerini.gr.